Re: [DFRI-listan] Remissvar till PTS ang datalagring

Tack för synpunkterna som inkommit än så länge :). ska knåpa in
torbjörns + martins åsikter. aldrig skrivit en sådan här förut så att
det är lite snafu kanske inte är så konstigt.

"Oavvislighet
Vid informationsutbyte kan det finnas behov av att i efterhand kunna
bevisa att ett meddelande skapats, skickats och tagits emot. Vid
exempelvis en transaktion i en internetbank måste både banken och kunden
kunna lita på att ingen av parterna kan förneka transaktionen i
efterhand. Det som krävs är oavvislighet, d.v.s. att användaren inte i
efterhand kan falskeligen förneka att ha utfört en specifik handling."

Om detta klargör texten något? eller du kankse förstod ordets meningen
men inte fattade vad jag menade? :-)

Ledsen om jag verkar punschig, jag skyller på att jag är förkyld som fan :)