Re: [DFRI-listan] EDRi ber Malmström att stoppa oreglerad blockering

Hallå:

tja, jag har nog bidragit till spretigheten här genom att läsa lite slarvigt.

Någon som nog har goda kontakter hos ISP:erna är Nils Weidstam på IT-företagen:
Han har agerat intresseorganisation i datalagringsdirektivet tidigare, och har därmed viss insyn.
Han kan nog också vara en nyckel till kunskap om ISP:ernas syn även då det gäller filtrering.
Jag har mejlat honom och frågat...

Fruktar emellertid att man får olika svar beroende vem i organisationen man frågar.

riksdagens och regerings svar är inte publicerade ännu... Any day, now

:)
Staffan