Re: [DFRI-listan] I serien "verklighetens" Internet TM

Det hela kan ju vara en icke-fråga och min ämnesrad kanske är lite väl tilltagen men om man kan bortse från den, så var min poäng att den autogenererade trafiken ökar kraftigt och har gjort det under rätt lång tid.

I ljuset av nyliga "avslöjanden" om massiv filtrering av "jag-har-rent-mjöl-i-påsen-data", så är det intressant att SPAM-inflödetet ökat från 50 till 1500 eller så...

Kan vara så att den plug-in jag använder inte är användbar längre men för mig känns

On 2013-06-29 00:21, Linus Nordberg wrote:
Jonas Sissokho <jonas@xxxxxxxxxxxx> wrote
Fri, 28 Jun 2013 23:29:08 +0200:

| Det är lite synd men tiden då det gick att ha en funktion för att
| kommentera som inte kräver inloggning/moderation/handpåläggning är nog
| över (och det kanske tom är rimligt)?

Jag tror fortfarande på "reputation-based systems". (Utan att ha någon
egentlig erfarenhet utöver en del moderering av publika mejlinglistor.)

Vad är det som gäller på den fronten idag? Fri programvara som går att
integrera i sitt favoritsystem, såklart.