Re: [DFRI-listan] Stallman om övervakningen

On 07/15/2013 05:54 PM, Martin Millnert wrote:
> PS.  För övrigt kul att RT nyligen har axlat "the beacon of
> freedom" litegrann - http://www.youtube.com/watch?v=AqfeKVJJ9m se
> tjejen som börjar vid 1:10 - som inte kan hålla masken, hon verkar
> inte ens själv tro på vad hon säger... :-)

Jag tror man ska vara lite försiktig med att kalla Russia Today
"beacon of freedom". http://www.youtube.com/watch?v=ipGpAUKJtzI

Och Ryssland har ju sina Pussy Riot, trots att de säger "hur vågar ni
klaga på oss när ni är värre själva".
http://www.youtube.com/watch?v=Ipb1tiBhYRs

Mycket propaganda blir det, vi som växte upp på 70- och 80-talet ler
och nickar lite igenkännande.

Fast samtidigt är det ju intressant att se de sidor som amerikanska
medier (och därmed svenska medier) inte säger.

Mvh,
--
Stefan Petersen
Ciellt AB