Re: [DFRI-listan] Fler NSA-nyheter från Guardian

On 08/01/2013 12:06 AM, Martin Millnert wrote:
> Det verkar luta åt att cirka all transoceanisk fiber de facto är avlyssnad.

Mark Klein sa till EFF att han monterat en optisk spitter på nån fet
lina som gick genom ATTs serverhall på Folsom Street.

Jag kan sportmössa om fiber, men om jag fattade rätt så är en splitter
an halvgenomskinlig spegel.

Alltså började NSA "realtidskopiera" trafiken redan för 10 år sedan, eller?

dd $_ slurp

//Erik