[DFRI-listan] Re: [DFRI-listan] [DFRI-listan] SV: [DFRI-listan] Lag i övermorgon?

Hallå

Jag tycker egentligen ingenting eftersom jag inte läst själva utkastet.
har via media hört missnöje i linje med det som Robert uttrycker. Tror att
Journalistförbundets svar är användbart, då den typen av argument ofta
biter hårt (hårdast?).

Förslaget är en utredning, som nu ligger hos Ju-dep. Det betyder att
regeringen behöver lägga fram detta inför riksdagen, innan det kan bli
lag.

Så följande moment återstår:
remiss-sammanställning (Ju-dep., AMEL har namnet för kontakt)
Lagrådsremiss
Regeringsbeslut
Överlämning till Riksdagen
Bordläggning i riksdagen
utskottsbehandling
Riksdagsbeslut

Så utan att veta den exakta tidtabellen så tror jag mig veta att det finns
viss tid för synpunkter.

Vem i Justitieutskottet kan tänkas vara intresserad av detta?
De är ofta glada för "läs-hjälp"

:)
Staffan