Re: [DFRI-listan] Intressant tråd på debian-security som berör SSL och Tor

On 2013-10-29 17:42, Niklas Johansson wrote:
> Jag måste erkänna att den analysen du gör är över min kompetensnivå. Jag
> kan för lite. Det kan vara så att det är totalt meningslöst. Ville mest
> göra listan uppmärksammad på ett nytt och intressant att använda Tor. Plus
> jag gissar på att rätt många gillar debian (linux).

Halå!
Jag kan förstå orginalönskemålet, att få informationen om
säkerhetsuppdateringar över TLS, ie; han vill automatiskt kunna parsa
den informationen och sedan göra automatiska bedömningar om hur/när/var
patcharna ska på.

Vet dock ej vad DFRI ska göra om inte debian väljer att tillhandahålla
informationen över TLS.

Dock inte läst resten av tråden så vet inte om de kommer fram till något
annat spännande.

Jag kan ha fel dock! rätta mig gärna! vi kanske ska tillhandahålla över
HS ändå?

/andreas