Re: SV: [DFRI-listan] mail till 365 ledamöter: "Riksdagens avskaffande 2013/14:KU6 sekretess i det internationella samarbetet"

On 11/16/2013 05:01 PM, David Kronlid wrote:
> Ändra från "avskaffa riksdagen" till något mer sant och nyanserat

Okej, vad sägs om "avskaffandet av riksdagens utskott?"?

Hela grejjen är att riksdagen ska kontrollera regeringen. På samma sätt
ingår det i EU-parlamentets uppdrag att kontrollera det EU-kommissionen
gör. Kontrollarbetet utförs i utskotten.

När det gäller internationella avtal så vet vi att EU-parlamentet i
Bryssel skiter i sitt uppdrag (se Antes dialog med EU-Ombudsmannen[1])
och att näringsutskottets ledamöter blåljuger i Stockholm[2].

Efter 20 november blir det ännu lättare för politiker som du och jag att
blåljuga och mycket enklare för oss att strunta i vårt uppdrag.

Jag skrev förut att jag inte ville kontakta DFRIs styrelse för att dom
har fullt upp. Får nog ta tillbaka det och fråga om styrelsen skulle
kunna delegera till nån frivillig i DFRI att dra iväg det där mailet så
snart som möjligt[3]?

mvh

//Erik

[1] http://acta.ffii.org/?p=1956