Re: [DFRI-listan] Valenkät på temat integritet

David,

Du är förtroendevald politiker. Jag tycker det är problematiskt nog att
ha FORES med på det här pga att dom finansieras av Centerpartiet och
Miljöpartiet och tycker inte att politiker skall vara med och fråga ut
politiker i det här eventuella projektet.

Du sitter dessutom vad jag förstår på SD-mandat. Personligen vill jag
inte arbeta med dig alls. Att DFRI som förening håller sig långt ifrån
partier som inte ställer upp på grundläggande värderingar som alla
människors lika värde ser jag också som självklart.

Vad gäller outsourcing eller egen lösning så vet jag inte
riktigt. Tänkte mig först något väldigt enkelt som ett mejlutskick. Men
om vi skall ha en +1/-1 där besökare får ge sin syn på svaren så har vi
ändå en del lite mer krånglig teknik inblandad och borde kanske låta
partierna svara på webben istf per mejl. Hänger väl lite på
ambitionsnivån.

Jag vill ha mer valpejl än anonymiserade svar. Poängen skulle vara att
ge ledning till väljare som bryr sig om integritetsfrågor i valet. Lite
hjälp att kartlägga hur dom olika partierna ställer sig helt enkelt.

Almedalsveckan känns främmande för mig men kanske andra är mer sugna på
det än vad jag är?

David Kronlid <david@xxxxxxxxxxx> wrote
Fri, 30 May 2014 04:34:52 +0200: