[DFRI-listan] Re: [DFRI-listan] Arbetsmötet på onsdag

On Sunday, May 17, 2015, Linus Nordberg <linus@xxxxxxxxxxx> wrote:
Vi har en person som vill göra något med Tor-relän. Någon mer som känner
sig manad att jobba med detta?
Vad trevligt! Om det blir jobb med dfripi ser jag gärna att öppna upp portar med upnp görs mer än en gång vid boot (kanske till och med var tioende minut) så att tor-noden överlever om upnp-enheten (modem/hemmarouter) bootar om. Det kan vara en stor felkälla för de dfripi-enheter som slutar fungera efter ett tag och jag har själv sett enheter gå ner på grund av det.
https://github.com/DFRI/dfri-rpi-tor

Jag kommer att jobba med medlemshantering. Först och främst uppfinna en
ny process för anmälan (webformulär verkar smart) och
medlems-informationens liv ett år framöver. Det innefattar koppling av
anmälan till inbetalning, information om medlemsstatus, påminnelse om
förnyelse och avföran ur register. Därefter skall det undersökas hur
detta skall implementeras tekniskt. Finns det färdiga system att använda
åtminstone delar av? Vad behöver vi implementera själva?
Tror att CiviCRM gör mycket av det här, men det var ett tag sen jag undersökte.
https://civicrm.org/
https://github.com/civicrm
https://civicrm.stackexchange.com/

> CiviCRM is designed to manage information about an organization's donors, members, event registrants, subscribers, grant application seekers and funders, and case contacts. Volunteers, activists, voters as well as more general sorts of business contacts such as employees, clients, or vendors can be managed using CiviCRM.

https://en.wikipedia.org/wiki/CiviCRM

Förutom detta har jag ett par saker jag skulle vilja se förbättras i den AT4AM som DFRI driver, men kontaktar NOC separat om det.
https://at4am.eu/

--
-joelpurra.com