Re: [DFRI-listan] Zoom och distansarbete

> Jag tycker att DFRI ska sätta upp en Jitsi-instans för utvärdering åtminstone.
>
> Vi kan sätta upp en Debian. Antal vCPU, mängd RAM, hur mycket disk?
>
> Har du en Ansible-roll som vi kan använda för installation och konfiguration?
>
> Kan vi hitta en admin till? Vi brukar vilja ha två innan vi släpper på
> riktiga användare, för uthållighetens skull.

Nej, ingen Ansible klar. Jag ögnade bara igenom den här. Finns ett
Jitsi-repo, och paketet har nåt script för att fixa LE-certs.

  https://jalogisch.de/2020/make-videochat-available-installation-of-jitsi-on-debian/

Den tipsar också om en "CX21"-instans hos Hetzner, vilket är 4x vCPU och 4
GB RAM (och 20-40 GB disk eller så). Det är ju Java, så mycket trådar och
potentiellt minneshungrigt antar jag...

Kan tänka mig att rodda installation manuellt, och sedan bygga ansible
after-the-fact :) Men om någon annan än jag har nån lust vet jag ej...

> jitsi.dfri.se duger för mig.

Right.

Arkiv: https://lists.dfri.se/listan/