Re: [DFRI-listan] Zoom och distansarbete

(listan@ i BCC då det börjar bli mindre intressant för den större gruppen.)

Daniel Lublin <daniel@xxxxxxxxx> wrote
Mon, 23 Mar 2020 17:10:20 +0100:

> Nej, ingen Ansible klar. Jag ögnade bara igenom den här. Finns ett
> Jitsi-repo, och paketet har nåt script för att fixa LE-certs.
>
>   https://jalogisch.de/2020/make-videochat-available-installation-of-jitsi-on-debian/
>
> Den tipsar också om en "CX21"-instans hos Hetzner, vilket är 4x vCPU och 4
> GB RAM (och 20-40 GB disk eller så). Det är ju Java, så mycket trådar och
> potentiellt minneshungrigt antar jag...

OK.

> Kan tänka mig att rodda installation manuellt, och sedan bygga ansible
> after-the-fact :) Men om någon annan än jag har nån lust vet jag ej...

Jag sätter upp en VM med LE-cert och släpper in dig. Vi kan ta det
vidare i en mindre grupp.

Daniel Lublin <daniel@xxxxxxxxx> wrote
Mon, 23 Mar 2020 17:23:01 +0100:

> Sen kanske https://meet.jit.si är full tillräcklig för testkörningar, och
> inte alls överbelastad...

Det är f.a. serversidan som är intressant att få testad tycker jag. Men
den som vill testa klienter, kör gärna på jitsis servrar så har vi något
att jämföra med sedan.

Arkiv: https://lists.dfri.se/listan/