Re: [DFRI-listan] Tor-presentation hos länspolisens Stockholm IT-forensiska seminarium

On 05/25/2012 04:26 PM, Linus Nordberg wrote:
> Stefan Petersen <spe@xxxxxxxxx> wrote
> Fri, 25 May 2012 13:38:59 +0200:

> BRÅ skrev i en rapport för några år sedan att kameraövervakning
> förhindrar (!) brott endast i de fall där brottet är 1) överlagt och 2)
> inte kan flytta. (OBS att detta inte har med uppklarandegrad att göra,
> om jag minns rapporten riktigt.)

Suck, varför läser inte de som godkänner kameraövervakning såna papper?

Sånt här tycker jag också är oroande (apropå internet, polisen och sk
sociala medier):
https://twitter.com/YB_Sodermalm/status/205664978152337409

Jag har inga barn, så där jag inte uttala mig. Men "pöbeldemokrati" har
väl aldrig varit en bra ide poch det där känns väldigt nära uppvigling.
Och inte törs man protestera för då är man en pedofil och kommer att
hotas...

Undrar vad som hände med "oskyldig tills motsatsen bevisats"?

Synisk idag...

Mvh,
--
Stefan Petersen