Re: [DFRI-listan] [DFRI-listan] SV: [DFRI-listan] Lag i övermorgon?

On 9/20/13 2:40 PM, Hanna Larsson wrote:
> Anne-Marie och Staffan: Vad tycker ni om förslaget? Och vad tror ni kommer hända med det?

Förslag? Hända? Det är ju färdigskriven lagtext som kommer bli Svea
Rikes Lag härnäst per automagi. Om inget rejält oväntat inträffar.

En sak som jag undrar över, och som jag kanske borde veta, är hur de
kontroversiella delarna (tex med att tvinga sysadm att med munkavel mot
sin arbetsgivare samarbeta med polisen) av cybercrime convention
implementerad i de andra länder som redan idag har ratificerat och
implementerat konventionen?

--r

---
Robert Malmgren                 Encrypted e-mail preferred
E-mail: rom@xxxxxxxxx           PGP RSA 4096, id: 0x38157918
Cellular: +46(0)708-330378      Fingerprint: 32E1 F70A CFDD 8C43 8BD8
Jabber: rom@xxxxxxxxx                        DE20 0A4B F486 3815 7918