Re: [DFRI-listan] e-legitimation i demokratiutredningen

Då är vi överens :-)

Jag känner av nån outgrundlig anledning att av alla myndigheter är det
just skatte- och valmyndigheten som jag litar mest på.

Har inte nåt att stödja mig på, annat än skräcken för motsatsen.

Det här med att drifta folkmotioner och hur dom ska lagliggöras på
smidigast möjliga sätt känns inte lika avgörande, dels för att folk
brukar kunna organisera sig på egen hand om det behövs, och dels för att
vi har fri bevisföring i Sverige. Jag tror nog att ett Facebook-upprop
skulle stå sig som en "folkmotion" om nån skulle ge sig på att gå till
domstol för att få saken prövad.

Btw, har nyligt fått en antologi som heter "Elektronisk signering" av
Jon Kihlman som jag försöker ta mig igenom. Inte så tokig faktiskt.

//Erik

On 12/05/16 14:31, alles_klappt@xxxxxxxxxxxx wrote:
> Detta med Skatteverket som driftansvarig - jo det är klart: Med tanke
på vad de råkade ut för (GSW osv) torde de ta risk på allvar numera. Vad
 vet jag, det gjorde de förmodligen redan innan GSW. Med tanke på vad fö
r slags information de hanterar så kanske Skatteverket är bland det bäst
a vi har.

> Jag håller kort sagt med om det.
>
> När jag sa "vänta lite" så var det uttryck för en lankonisk liten suck
. Även om många är duktiga känns det som att offentlig sektor i Sverige,
 trots det, ofta vinglar på hälarna. GSW var väl ett exempel. Därav suck
en. Den kanske uppfattas som dryg, det är inte avsikten :)