Re: [DFRI-listan] GrowSmarter, hur samlar dom in data?

I sammanhanget kanske det även kan vara intressant att kolla på satsning
på smart belysning i Stockholms stad.

Vet inte så mycket mer än att gatlyktor förses med diverse sensorer. I
sin grundform handlar det om att belysning ska kunna "följa"
gångtrafikanter/cyklister, för att spara energi. Tänt där någon är och
lite framför och bakom, övrigt släckt. Men i den senaste varianten jag
hörde om pratas det om diverse sensorer: kameror, ljud...

Har haft på listan att kolla upp detta, men inte kommit till skott.
kanske dags.

Sus Andersson