Re: [DFRI-listan] kakverk

On 03/22/2013 03:16 PM, Linus Nordberg wrote:

Definitioner av anonymt och pseudonymt data. Hur används dom sedan i själva förordningen?

Det är det som är frågan. Jag antar att LIBE kommer att svara på den i sin rapport. Och sen kommer då hela EP att säga ja eller nej till den (med eventuella ändringar) strax efter.

| Btw, dom får ändra till  "jag accepterar kakverk" om det blir ny lagstiftning, eller hur?

Jag hängde inte med på den resonmenangskedjan riktigt.

Det finns en ruta på justitiedepartementets hemsida som man ska kryssa om man accepterar kakor.

Om det nu införs en ny datatyp ("kakverk") med ny lagstiftning så måste dom ju ändra den texten.

Bakverk -> kakverk är väl inte så svårare att förstå än meningen "På regeringen.se används kakor, bl.a. för anonym statistik. Du hjälper oss att göra en bättre webb om du accepterar kakor."?

"Alla talar svenska" :-)

Erik Josefsson
Advisor on Internet Policies
Greens/EFA Group