Re: Ang.: [DFRI-listan] TPP, IPR-kapitlet

On 14 Nov 2013, at 12:42 , Erik Josefsson <erik.hjalmar.josefsson@xxxxxxxxx> wrote:

> Kan du uttrycka dig lite mer konkret?
>
> Typ, som om du skulle skriva en todo-lista.
>
> Jag är helt övertygad om att folk skulle hjälpa till om du uttryckte dig
> mer konkret än att se till att folk "initierade något slags
> strategisk/politisk diskussion".
>
> Folkbildning utförs av folkbildare som försöker folkbilda.

För min del kan vi lämna meta-diskussionen efter detta. Om man ska kunna bemöta en sakfråga måste man vara informerad om vad den gäller. Ett sätt är att gå på event, ett annat att fråga en kompis, ett tredje att läsa den mastodontflod länkar som så ofta skickas ut när man ställer frågan “vad handlar x om?”. Hur man gör kan man välja själv.

Jag tror inte på att skicka ut manualer för åtgärd till någon som inte förstår vad det handlar om. Det tycker jag är ofint.

Jag är superdålig på TPP, lika dålig på handelsavtal men förstår transparensfrågor. Om jag vore i Stockholm den dagen, vilket jag inte är pga jag är någon annanstans, så skulle jag gå på det.

/Marcin

--
Marcin de Kaminski
PhDc Sociology of Law, University of Lund

Phone#: +46-(0)768-045151