Re: [DFRI-listan] Stöduttalande till facklig aktion mot övervakning

Våra uppfattningar om "grumlig ideoligisk bakgrund" skiljer sig rätt kraftigt åt bland medlemmar i DFRI. Sjäv tycker jag att SAC har en lång och stolt tradition av att tillvarata arbetarnas intressen. Tvärtom skulle jag kunna hävda att Aleris som är motpart i den här konflikten har en "grumlig ideoligisk bakgrund". Men det är inte relevant i den här diskussionen och jag tycker inte att DFRI bör eller ska ta ställning i den frågan.

Stöduttalandet är inte ett stöd till SAC som organisation utan ett stöd för en viss aktion, helt oavsett vilket fack de anställda tillhör.

// Anders

Ser nu att SAC verkar ha en minst sagt grumlig ideoligisk bakgrund.
Det är nog inte ett fackförbund som DFRI bör associeras med om
organisationen ska ha en chans att påverka den stora massan i
framtiden när det gäller övervakningsfrågan. Det verkar vara ett
av de allra mest ideoligiskt extrema fackförbund man kan hitta.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sveriges_Arbetares_Centralorganisation
[6]
 Kolla även i deras arkiv på hemsidan med gamla artiklar.

/David