Re: [DFRI-listan] Stöduttalande till facklig aktion mot övervakning

> Ser nu att SAC verkar ha en minst sagt grumlig ideoligisk bakgrund. Det är
> nog inte ett fackförbund som DFRI bör associeras med om organisationen ska
> ha en chans att påverka den stora massan i framtiden när det gäller
> övervakningsfrågan. Det verkar vara ett av de allra mest ideoligiskt extrema
> fackförbund man kan hitta.

Hur är detta relevant över huvud taget? Är vi bara emot oetisk övervakning
mot dem som vi gillar eller vill förknippas med? Vilka är det i sådana fall?

DFRI kan garanterat ses som ideologiskt extrema gällande övervakning.
Det säger ju ingenting om någonting. Ordet "extrem" betyder ingenting alls.

Analogt: Jag stödjer inte organiserad kriminalitet men jag är defenitivt mot
oetisk övervakning mot organiserade brottslingar.

Håll denna tråd till sakfrågan nu tack.

--
Per