Re: [DFRI-listan] Datalagringsdirektivet ogiltigförklaras. Sen då?

Mångfacetterad fråga.

En av aspekterna som kom fram efter införandet av DLD i sverige var att
vissa operatörer som hade lagrat data i 2 år eller dylikt tidigare
(eller för evigt), efter DLDs införande fick en max-gräns på 6 månader.

Är det entydigt och "enforceat" vad max-gränsen är på lagring utan DLD?

/M